Analiza najpopularniejszych marek w Europie cz. I

Stary problem – nowa recepta?
30 stycznia, 2017
Analiza najpopularniejszych marek w Polsce cz. II
13 lutego, 2017
Pokaż wszystkie

Analiza najpopularniejszych marek w Europie cz. I

Od początku 2017 roku stopniowo pojawią się informację związane z preferencjami dot. marek samochodów. Jak to wygląda na zachodzie a jak na wschodzie Europy? Zapraszamy do krótkiej lektury.

Badania przeprowadziła jedna z firm oferujących części samochodowe, opierając się o dane z 193 państw z przeglądarki Google oraz o ankiety wśród klientów.

Europa zachodnia:

Rynek został podzielony między kilku gigantów, natomiast dużym zainteresowaniem w poprzednim roku cieszyły się przede wszystkim niemieckie marki – Volkswagen oraz BMV.

Ciekawostką okazała się Toyota jako marka najczęściej wyszukiwana na świecie, bo aż w 71 krajach. “Motoryzacyjny nacjonalizm” wygrał we Francji, gdzie pierwsze miejsce zajęło Renault oraz Włochy, gdzie triumfował Fiat. Oprócz tego Hyundai to marka gdzie najbardziej była poszukiwana w Republice Irlandii, Czechach i Słowacji.

Europa wschodnia:

W tym rejonie podobnie jak na zachodzie, największym zainteresowaniem cieszyło się BMV oraz Volkswagen. Na północy oprócz niemieckich marek, wyniki badań wskazały jeszcze na Mercedesa oraz Volvo. Na dalekim wschodzie przede wszystkim marki japońskie tj. Hyundai i Toyota darzone są największym zaufaniem.

Trzeba zaznaczyć, że badania były prowadzone w oparciu o wyniki z jednej przeglądarki oraz, że robiła je firma motoryzacyjna korzystając ze swoich baz danych i preferencji swoich klientów. Sprawny obserwator zauważy na pewno brak choćby Forda, Hondy czy Nissana, które są coraz popularniejsze w Europie. Zebrane dane oczywiście nie są wyznacznikiem sprzedaży, a zainteresowania i popularności
w świecie motoryzacji.

Już w przyszłym tygodniu opublikujemy część II, gdzie omówimy najchętniej wyszukiwane marki samochodów w Polsce.